בחירת שמאי מקרקעין

בחירת שמאי מקרקעין

בחירת שמאי מקרקעין – מה תפקיד

שמאי מקרקעין תחום המקרקעין נחשב מורכב ביותר הכולל סכומי כסף גדולים ולכן קיימת חשיבות רבה בבחירת שמאי מקרקעין לצורך ביצוע עסקה מוצלחת. מומלץ כי שמאי מקרקעין ילווה את עסקת המקרקעין ויהיה בעל ידע עשיר בתחום.

מה התפקיד של שמאי מקרקעין

תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לבצע הערכות של נכסי נדל"ן שונים החל מבתים, דירות, נחלות וכן בתי עסק.

שמאי מקרקעין
שמאי מקרקעין

 4 פרמטרים להערכת הנכס

שמאי מקרקעין מבצע את הערכה על בסיס 4 פרמטרים:

  • שטחו של הנכס.
  • מספר החדרים.
  • אופי הנכס.
  • קומה.

 הערכת נכסים דומים

נוסף על כך, קיימת חשיבות רבה לבצע הערכה של נכסים דומים בסביבת הנכס. אם למשל מעוניינים להעריך דירה בת ארבע חדרים בעיר מסוימת, הרי יש לבחון את הדירה בהשוואה לדירה בת ארבעה חדרים באותו רחוב.

 בהתאם להמלצה של מכרים או קרובים

בעת ביצוע עסקת נדלן קיימת חשיבות רבה לחפש אחר שמאי מקרקעין מומלץ בתחום. התייעצות עם מכרים או קרובים עשויה לסייע בבחירת שמאי מקרקעין. אנשים שכבר ביצעו עסקה באמצעות שמאי מקרקעין מומחה יכולים להעיד מניסיונם האישי.

בדקו האם מדובר בשמאי מקרקעין מוסמך

מקצוע שמאות דורש להפגין ידע רב בתחומים רבים החל מהנדסה ועד דיני מיסים. על המעוניינים לעסוק במקצוע להיות בוגרי תואר ראשון אשר בסיומם יש לעבור תקופת התמחות וכן את מבחני הלשכה מטעם מועצת שמאי מקרקעין של לשכת המשפטים על מנת לקבל את הרישיון. מכאן, בעת הבחירה חשוב מאד לוודא כי מדובר בשמאי מקרקעין מוסמך ובעל רישיון מטעם מועצת שמאי מקרקעין.

הגיעו לפגישה

על מנת לבחור את שמאי מקרקעין אשר ילווה אתכם במהלך עסקת מקרקעין קיימת חשיבות רבה להגיע לפגישה מקדימה במהלכה תוכלו להתוודע לידע שלו בתחום ולשאול אותו שאלות שונות. בטרם הפגישה אל תהססו לבצע תחקיר מקיף אודותיו במטרה לבחור את השמאי המקצועי ביותר, כזה המפגין ידע רב בתחום ויש ביכולתו לבצע הערכה מקיפה של שווי הנכס בהתאם לפרמטרים השונים .

בצעו סקר מחירים

בהתאם לכללים של מועצת השמאים לא ניתן לפרסם את שכר הטרחה של השמאים ולכן ההמלצה היא לבצע סקר מקיף על מנת לבחון את המחיר ולקבל החלטה בדבר בחירת שמאי מקרקעין.


לעוד שירותים באותו נושא